نوشته شده توسط : لیدی

 

 

الگوریتم های گوگل در واقع معیارهای مهمی هستند که توسط گوگل و موتورهای جستجو برای ارزیابی سلامت سایت مورد استفاده قرار می گیرند. ضوابط ضمیمه شده به برخی قوانین و مقررات می تواند گاهی بسیار سختگیرانه باشد. با توجه به اینکه گوگل به فعالیت های واقعی سایت ها اهمیت می دهد، الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند. 

گاهی اوقات برخی از الگوریتم ها می توانند محدودیت هایی برای افراد ایجاد کنند و این باعث می شود افراد سودجو وارد این عرصه شوند و راه هایی برای دور زدن الگوریتم های گوگل بیابند. این بزرگترین دلیلی است که الگوریتم های گوگل دائما در حال به روز رسانی و اصلاح هستند. اگر صاحب یا مدیر وب سایت هستید، باید اطلاعات کافی در مورد الگوریتم های گوگل برای بررسی و بهبود وضعیت سئوی سایت داشته باشید. برای اطلاع از الگوریتم های گوگل، با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف همراه باشید.

الگوریتم های گوگل چیست؟ 

الگوریتم گوگل در واقع مجموعه پیچیده ای از الگوریتم ها هستند که به کاربران کمک می کنند تا پاسخ سوالات خود را از طریق آنان پیدا کنند. این الگوریتم ها با سیگنال های رتبه بندی مختلف در طول روز کار می کنند و صفحات وب را بر اساس معیارهای خاصی رتبه بندی می کنند. گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم خود توضیح زیادی نمی دهد، اما اعلام کرده است که چه پارامترهایی را اندازه گیری می کند؛ از جمله: معنی و هدف جستجو، ارتباط یک صفحه وب با آن پرس و جو، کیفیت و قابلیت اطمینان. صفحه، صفحه اطلاعات موتور جستجو است که شامل مکان، جستجوهای قبلی و هرگونه تنظیمات در حساب Google است. برخی از الگوریتم های گذشته و حال نام هایی مانند مرغ مگس خوار، پنگوئن، RankBrain و BERT دارند. اینها برخی از تاثیرگذارترین الگوریتم هایی هستند که انتشار و به روز رسانی آنها نتایج جستجو را تغییر داد. 

همچنین برخی به روز رسانی های غیر الگوریتمی مانند E-A-T تاثیر زیادی بر الگوریتم های گوگل دارند. همه اینها برای بهینه سازی موتور جستجو چه معنایی دارد؟ اساساً، سئو هرگز یک رویکرد یکسان نیست، و همچنین نمی‌توان روی هیچ تاکتیکی برای همیشه حساب کرد؛ زیرا به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google، آنچه را که کار می‌کند یا کار می‌کند به چالش می‌کشد. قبل از پرداختن به عوامل مهم الگوریتم های گوگل، بهتر است ابتدا فرآیند رتبه بندی گوگل را درک کنید. 

این فرآیند به سه مرحله زیر تقسیم می‌شود: 

خزیدن: مرحله اول شامل ربات‌های گوگل (عنکبوت‌های بدنام) است که در وب به دنبال صفحات وب جدید یا به‌روز می‌گردند. به طور کلی، هرچه یک صفحه لینک های بیشتری داشته باشد، گوگل راحت تر آن را پیدا می کند. صفحات باید خزیده شوند و برای رتبه بندی فهرست شوند. 

ایندکس: قدم بعدی گوگل این است که این URL ها را تجزیه و تحلیل کند و سعی کند بفهمد هر صفحه درباره چیست. این کار را با مشاهده دقیق محتوا، تصاویر و سایر رسانه های موجود در صفحه انجام می دهد و سپس این اطلاعات را در یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست گوگل ذخیره می کند. در این دو مرحله اول، بسیار مهم است که سئوی فنی شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و نقشه سایت، هدرها و متا تگ ها به درستی تنظیم شوند. 

رتبه بندی: مرحله نهایی تعیین این است که کدام مورد از این صفحات برای یک جستجوی خاص، مفید و مرتبط با سرچ کاربران هستند. این مرحله به مرحله رتبه بندی معروف است و اینجاست که الگوریتم جستجوی گوگل وارد عمل می شود.

 در صورت علاقه مندی به مباحث سئو و دیجیتال مارکتینگ، می توانید مقالات ما را در وب سایت لیدی تارگت دنبال کنید. همچنین برای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ، می توانید از تجارب متخصصین آژانس بانوی هدف بهره گیرید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیدی

احتمالا شما که بر روی این مطلب کلیک کرده‌اید، به مباحث سئو علاقمند هستید. آیا می‌دانید سئو pdf چیست؟ روش های سئو pdf چیست؟ یا اصلا سئو pdf به گوش‌تان خورده است؟ فایل‌های PDF طرفداران خاص خود را دارند. این فایل‌ها متن، تصویر و هر محتوایی را که در آن قرار دارند به‌صورت منظم و منظم نمایش می‌دهند. همچنین محتوای آن در حین انتقال تغییر نمی‌کند. بنابراین گزینه خوبی برای انتشار محتوای متنی هستند. فایل‌های PDF معمولاً برای انتشار متون طولانی، تحقیقات دانشگاهی، روزنامه‌ها، مجلات و موارد مشابه استفاده می‌شوند. آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف پیشرو در خدمات آنلاین مارکتینگ و سئو در خدمت شما عزیزان است. حال به بررسی مزایا و معایب سئوی این سایت ها بپردازیم:

مزایای استفاده از pdf در سایت 

در صورتی که مخاطب بخواهد صفحه pdf سایت شما را پرینت یا دانلود کند، متن و محتوا به هم نمی‌خورد و کاربر مشکلی نخواهد داشت. می‌توان ذکر کرد که تمامی پلتفرم‌ها و مرورگرها امکان خواندن این نوع فایل‌ها را دارند. اگر در فضای وب منتشر شوند، تاثیر مثبت بالایی بر برندینگ و همچنین سئوی سایت دارند. آنها پتانسیل بسیار خوبی در سئو دارند. انجام آنها آسان است. 

معایب استفاده از سئوی pdf در سایت

چون در حالت آفلاین مشاهده می شوند، تاثیر مستقیم و خاصی روی ترافیک سایت ندارند. لینک‌های داخلی ارائه شده از فایل pdf توسط موتورهای جستجو قابل خریدن نیستند و هیچ تاثیر مستقیمی بر سئوی صفحات دیگر ندارند. فایل pdf را نمی‌توان به دسته‌ها یا برچسب‌های سایت اضافه کرد. گوگل آنالیتیکس توانایی بسیار کمی برای تایید رفتار کاربر در این فایل‌ها دارد. با توجه به تجربیات، کاربران کمی به مطالعه pdf علاقمند هستند و میزان بازدید برگشتی یا return visitor این فایل‌ها کمتر از 40 درصد است. امکان استفاده از روش‌های جدید دیجیتال مارکتینگ بر روی آنها وجود ندارد (مثلا قرار دادن فرم‌های دریافت ایمیل برای بازاریابی ایمیلی و …) 

به‌روز رسانی آنها مانند مقالات موجود در سایت، کار آسان نیست. امکان استفاده از schema روی آنها وجود ندارد. (در صورت تمایل، می‌توانید به مقاله اسکیما چیست سر بزنید) حال به بررسی نکات تخصصی بهینه سازی فایل‌های pdf و همچنین آموزش سئو pdf می‌پردازیم.

آموزش سئو وردپرس pdf

  • برای سئوی بهتر به جای استفاده از اسامی سیستمی و نام‌های اتوماتی که در فایل pdf در هنگام ذخیره آن قرار می‌گیرد، از کلمه کلیدی استفاده کنید.

  • ارائه توضیحات دقیق در این قسمت تاثیر زیادی در سئوی PDF شما خواهد داشت.

  • یکی از مهمترین نکات در سئوی محتوا و پی دی اف، استفاده صحیح از هدینگ یا تگ H می‌باشد. برای اینکه فایل PDF شما به صفحات اول نتایج جستجو برسد، باید از این تگ‌ها به درستی استفاده کنید. در ساختار آن؛ یک تگ H1 در صفحه قرار دهید، سعی کنید برای زیبایی و خوانایی متن از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در تگ‌های H استفاده کنید و در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید. در نهایت هر 300 تا 400 کلمه متن را زیر یکی از تگ‌های H1 تا H6 قرار دهید.

  • لینک یا پیوند داخلی که با استفاده از این لینک‌ها می توانید کاربران را به سایر صفحات مرتبط بفرستید و زمان حضور در سایت را افزایش دهید.

  • سئوی تصویر یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در بهینه سازی فایل پی‌دی‌اف است.متن جایگزین (ALT) تصاویر، حجم، اندازه و کیفیت تصاویر، از تصاویر تکراری استفاده نکنید.

  • سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در سئوی آن است. با توجه به اینکه در سئو پی‌دی‌اف، فایل pdf شما، صفحه‌ای از سایت شما محسوب می‌شود، زمان بارگذاری و باز شدن آن بسیار حائز اهمیت است. برای افزایش سرعت بارگذاری این صفحه، حجم فایل نباید زیاد باشد. اصولا حجم هر صفحه در سایت بین 1 تا 2 مگابایت است و این حجم برای pdf شما انتخاب مناسبی است. برای کاهش حجم فایل pdf به این نکات توجه کنید:

  • از نوشتن متن اضافی در آن خودداری کنید، حجم تصاویر را با استفاده از ابزارها و روش‌های ذکر شده کاهش دهید، از قرار دادن فایل‌های تصویری غیر ضروری و بیش از حد خودداری کنید. بهینه سازی حجم فایل PDF با استفاده از نرم افزارهایی مانند JPEGmini یا Soda PDF فونت‌های مختلف و بی فایده را حذف کنید.

  • بهبود سرعت ایندکس در فایل های pdf

  • تبدیل محتوای فایل pdf به متن

برای مطالعه کامل مقاله، پیشنهاد می کنیم به وب سایت لیدی تارگت سر بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()